Det regnar in

Igår pluggade jag mycket. Bland annat spanska, vilket resulterade att jag ringde tre spansktalande personer, varav två svarade :) Den sista jag ringde var en vän till Martin, det var faktiskt ganska nervöst att ringa till henne eftersom jag inte känner henne, men jag gjorde det ändå, det gick bra och ja, jag förstår varför det är en av Martins vänner. :) Det var väl den största händelsen igårkväll, jag kände mig rejält modig(det kanske inte låter så modigt, men för mig var det det). 

Sen pluggade jag Arl eftersom vi har prov i det idag, och gah jag är lite nervös men jag kunde ändå grejerna relativt bra. Idag regnade det och jag var sen så jag tog senaste bussen som gick från Henån till skolan och fick stå. Inte jättekul men det var i allafall inte så många som stod så vi behövde inte trängas, plus att vi såg mycket mer av den vackra utsikten(inbillar jag mig)  :)  När jag kom till skolan skulle jag gå igenom bildkorridoren och först fattade jag inte varför de hade ställt ut papperskorgarna mitt i korridoren. Men när jag gick förbi fattade jag det.. det regnade in från taket.. inte så kul utan rätt så sunkigt.

Men skolan är ju byggt på typ 20-talet, så den är ju rätt gammal.

Ah, jag känner mig lite splittrad i allt men jag känner i alla fall att jag kommit igång med att plugga och jag tror det kommer gå bra om jag fortsätter så här. Jag låg efter ganska mycket i spanskan i och med musikalen men det har jag börjat ta igen nu och om det fortsätter gå lika bra med plugget kan jag nog räkna med ett bra betyg som ett brev på posten. Framför allt på Nationella Proven i spanska. Det är det som är viktigast.

På torsdag åker jag till NÄL för att operera bort mina visdomständer. Hoppas det går bra med sövningen och allt. Jag har bestämt vad jag ska drömma om nu. Hoppas att jag mår bra på fredag så jag kan åka hem då.


I have to go, hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0