Ett inlägg som inte borde läsas

Gaaah, igår efter föreställningen längtade jag lite efter att blogga faktiskt. Fast jag var så trött så jag gjorde inte det. Och nu minns jag inte ens vad jag ville skriva.

Idag när jag vaknade hade jag dessutom jätteont i huvudet och(håll i er)... BRONKERNA. Jag börjar nästan gråta faktiskt för jag VILL INTE ha bronkit igen! Det har gått exakt en vecka sedan jag avslutade förra penicillinkuren, och nu gör det samma ont ont ont ont. Det är säkert jättetråkigt att läsa om det här, förlåt, men jag måste få ur mig det. Alltså, tre gånger bronkit på en vår, det orkar inte jag ha! Men vad är det nu om det inte är bronkit? Ska man hoppas att det går över eller ska man gå till en läkare? För er som inte vet vad bronkit är kan jag berätta att det är inflammation i luftrören och att det gör religt ont när man andas och ja, hela tiden. Brottare och skådespelare är i riskzonen för bronkit. Det hade vart gött om man bara kunde operera bort bronkerna så man slapp få inflammation i dem hela tiden! Fast jag gissar att bronker är ganska viktiga.. På tal om operationer ska jag snart operera bort mina kindtänder. Jippie! Nä jag vet inte men jag tror det är bra för alla säger att dom brukar göra ont. Så nästa tisdag ska jag till NÄL för att prata med dom där om sövning. Onödigt tycker jag, kan man inte bara göra operationen på en gång istället för att prata om den i evigheter. Ja och sen om ett år ska jag göra en till mun- operation, fast den är lite större. Nu känner jag mig inte ett dugg nervös inför det men fatta att jag kommer göra det då. Och vad jobbigt det kommer vara efteråt när jag inte kan tugga utan får äta soppa hela dagarna. Jag har aldrig blivit opererad i, fast det var nära en gång. Jag hade blindtarms-ont, fast det gick över precis när de skulle operera mig. Efter två dagar av väntan. Så jag fick ont i armen istället, där droppet hade suttit, för det var någon Iq-befriad i Uddevalla som hade glömt att ge mig(ett litet barn) bedövning först. Men på Näl trivdes jag, där fanns det lekterapi och jag kunde pyssla. För att komma tillbaka till nuläget minns jag inte om jag tagit Ipren eller inte. Dilemma.. aj aj aj elände aj jag vil gå och lägga mig igen och sova bort det onda. Jag tycker att de kan ta in mig på sjukhus och söva ner mig, sedan söva upp mig när jag inte har ont längre. Nä, jag får försöka ta tag i något jag behöver göra. Typ som att läsa den där boken som ska vara recenserad på fredag. Aj.

Usch och fy, läs inte det här inlägget.

Kommentarer
Postat av: hanna

jag kan inte låta bli att rätta dig. bronkit är inflammation i luftrören. bronk: luftrör. -it: inflammation. det var väldigt underligt att ditt blindtarmsont gick över precis innan du skulle opereras xD för om du hade haft det påriktigt hade du typ dött. när blindtarmsontet går över så har blindtarmen spruckit och man dör. typ. bra att det inte var så tycker jag.

2009-03-30 @ 12:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0