roliga hemläxor!

Ja nu sitter ni säkert och tänker "finns det verkligen roliga läxor?" Då kan jag säga att det fakstift finns det. Min pianolärare Per ger mig sådana. Vad är då läxan? Jo, att skriva en låt. Höhö, tänker ni, det är ju inte alls svårt! Men det är det faktiskt. Litegrann. Men mest roligt! :) Denna veckan ska jag skriva en i G-dur med basgång som högst får gå ett helt tonsteg i taget. Fatta vad mycket låtar jag kommer ha skrivit om ett år om vi fortsätter så här :P

Fast förra veckans läxa kasserade jag. Den handlar om en ko i F-dur. Jag gillar inte F-dur. Så det gick inte så bra att skriva en låt i den tonarten, höhö. Inte undra på att jag lät den handla om en ko!



Kramkram, nu kilar jag upp till östraboteatern!

Kommentarer
Postat av: Anders

Häftigt! Du får spela in låtarna och lägga upp på bloggen.

Jag har lite grejer för att spela in och så. Det är inte proffs-grejer. Men det funkar.. :)

2009-03-10 @ 14:43:59
URL: http://tankaromallting.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0