Något att tänka på!

Idag har jag sovit, eller inatt menar jag såklart. Men jag är fortfarande jättetrött trots att jag inte kan sova mer. Crystal sov brevid mig på golvet. Jenna och Kathy sov i Kristinas rum. Det är mysigt, för Crystal har lärt sig så mycket svenska nu, så vi kan nästan prata på bara svenska. Det är kul!


Igår var det sista genrepet med musikalen. Idag är det premiär och vår producent har lovat att vi kommer att få blommor. Konstigt, jag visste inte att man brukar få blommor på premimären. Men det sa hon att man brukar.

I våra loger är det väldigt trångt tycker jag. Jag har ungefär en kvadratmeter att byta om på. Det ligger kläder överallt, och så luktar det fotsvett. Man blir väldigt trött av att vara i musikal-atmosfären. Så trött att man inte kan sova eller äta bort tröttheten. Det är ganska hemskt. Men det är roligt att vara med om musikal. Det jobbiga är att det tar så lång tid och att man måste öva, öva öva och öva.

Igår övade vi applådtacket i typ en halvtimma. Halv elva på kvällen. Jippie!
Jag är sugen på att måla. Jag målar faktiskt lite under musikalen. Blommor på andras kinder.  Men det blir ju inte så fint när man har bråttom och sånt. Fast ibland.



Men det stora mysteriet: Hur kan man bli så trött att man inte kan sova bort det eller äta bort det eller motionera bort det?



Något att tänka på!

Kommentarer
Postat av: Anders

Man blir nog bara så trött av att jobba/plugga på ett annat sätt än man brukar göra. Ni har ju jättelånga dagar nu, eller hur? Jag minns att vi var jättetrötta när vi gjorde musikalen för 3 år sen.



Men visst är det kul?? :D

2009-03-21 @ 12:05:38
URL: http://tankaromallting.blogspot.com
Postat av: Stefan

Måla med mig :D

2009-03-22 @ 12:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0