Det är inte så farligt

Ibland känns det så jobbigt att vara med i en musikal. Man måste öva öva öva och öva, ofta sent eller tidigt på dagen när man är trött. Man måste trängas i en loge med typ 20 andra människor, och man måste hålla koll på sina saker. Och hålla koll på vad man ska ha på sig när och exakt när man ska in på scen.

Men egentligen är det inte så farligt. Det är mest på kvällen efter föreställningen allt det jobbiga kommer över en. Eller när man ska gå upp på morgonen. Men när man väl kommer till skolan blir man väl bemött och det känns ganska bra igen. Jag vill bara säga attt jag inte ångrar att jag gick till skolan idag(iofs hade jag inget större val, eftersom det är obligatoriska föreställningar).

Tänk bara på de som har huvudrollerna. De kan ju över huvudtaget inte "hoppa över" en endaste föreställning. Då blir allt kaos. Som tur är finns det personer som kan ersätta ensemblerollerna, men jag tror inte att de skulle kunna ersätta de viktigaste rollerna.

Jag gick på audition till ensemblerollerna. Jag fick ingen roll. *surprise* :) Det var 120 som sökte och det behövs ju folk i kören också. Först var jag lite besviken på att jag inte fick vara någon "viktig" roll men nu är jag bara glad över det. Det är inte så många som märker om jag är borta på en scen. Det hade det däremot gjort om jag vart huvudroll. :) För ibland känner man sig bävelens trött och då är det skönt att kunna ta en macka i lungn och ro. Självklart är det ju inget jag gör så ofta men det är bra att möljigheten finns. Puh, vilket långt inlägg detta blev.
 
Igår övningskörde jag ;D På riktigt! Jag körde ända till Tages ;D Pappa började bita på naglarna lite grann.. Men jag var duktig sa han!  Fixade kopplingen och grejer. Inte för att jämföra sig med andra och så..
 men det kändes skönt att Kristina krockade in i tvättstället första gången hon övade.. ss...

Kommentarer
Postat av: Martin

HAHA :D



Skadeglädje

2009-03-26 @ 00:50:08
Postat av: Anna

Hm ja, men shhh, säg inget till syrran :P

2009-03-26 @ 09:16:27
URL: http://solflingan.blogg.se/?tmp=07212547
Postat av: Syrran

What! Detta är Förtal!

Jag har aldrig krockat in i nåt tvättställ! Det där har pappa fått om bakfoten. Det var dock nära att jag körde på cykelstället, men det är ju ändå inte samma sak! Förresten kunde ju inte jag veta att jag skulle behöva svänga SÅ mycket. Det var ju första gången. Sådeså!!

2009-03-27 @ 14:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0