Tralala

Idag är det en bra dag. 4 juni har jag längtat efter.

För att min fina Hanna och 7 andra vänner tar studenten idag.

För att studenten är en sådan rolig "högtid", för att jag lurat ut fina presenter till allihopa, för att det blir kalas, för att folk är glada, för att någon kanske säger: "nu är det inte långt kvar till din student!", för att nostalgi är härligt, för att man träffar folk man tycker om.

Men fjärde juni blir inte riktigt som jag tänkt mig. Jag kommer inte kunna träffa alla studenterna och gratulera dem. För jag ska in på sjukhus. Och stanna där. Vi åker om ca en kvart, eller när martin och mamma är klara. Det känns ju bra på sitt sätt. Jag har ju så fruktansvärt ont och skulle säkert ändå inte orka vara bland massa folk. Men jag har gråten i halsen när jag skriver det här. För jag vill ju. Jag vill  göra det jag hade planerat för idag. Jag vill inte ha ont! Jag vill inte gnälla hela tiden och jag vill inte ta blodprov. Jag vill inte att alla ska tycka synd om mig. Jag vill vara ute i naturen som är så vacker nu. Jag vill vara frisk. Jag vill krama min Hanna!



Om nån har lust att trösta mig är det bara att höra av sig.

Kommentarer
Postat av: Britt-Mari

Vad är det som händer Anna. Jag vill gärna trösta dig men vet inte hur. Jag skickar en tröstkram och hoppas verkligen att ditt onda ska försvinna.

Jag har kännt mig deppig några dagar men har idag lyssnat på Svingelskogen, en musiksaga som mina barn lyssnade på för 15 år sedan. Jag blev så glad av musiken och djurens härliga röster och att få ta del av deras vardag i Svingelskogen. Det gäller att hitta det som muntrar upp en. Jag blir glad av dina bilder men ledsen att du inte mår bra.

Massor av krya på dig kramar från Britt-Mari

2009-06-05 @ 08:56:23
Postat av: Stefan

Jag har svårt att höra av mig, fast jag verkligen vill! Jag har fått tillbaka min mobil från lagningen, men alla nummer e borta, även ditt :( så jag skulle gärna vilja ha det. Bli frisk! <3

2009-06-05 @ 10:50:28
Postat av: Anders

Jag vet hur det är. Jag har ju själv vart en del på sjukhus, och det är inte så roligt.

2009-06-05 @ 11:56:30
URL: http://tankaromallting.blogspot.com
Postat av: hanna

Jag ger dig en internet-kram!! Det var tråkigt att du inte kunde komma, men vi kan ha en egen student någon gång. (L)

2009-06-05 @ 13:07:43
Postat av: Jollan

trösttrösttrösttrösttröst.

Är så ledsen för att du var tvungen att åka in igen.

Ta hand om dig min vän!



Kram.

2009-06-05 @ 22:29:37
URL: http://josefinsymaskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0