back wack

Yes. Eller jag vet inte. Men jag är hemma iaf. Det gör ont ont! När jag andas. På sjukhuset tog de blodprover, blodtryck, röntgen och EKG, men hittade inget, så jag fick åka hem efter ett tag.



En sköterska tog blodprov och gick sen, och när hon hade gått svimmade jag för första gången i hela mitt liv. Det var så fruktansvärt läskigt! När jag vaknade visste jag inte var jag var och mådde så fruktansvärt dåligt. Jag minns inte när jag svimmade men jag minns att jag typ drömde och när jag vaknade såg jag bara tak och en lampa och hade ingen aning om vad det här var för något. Dessutom kändes det som jag var i en bubbla, jag hade lock för öronen, hela världen snurrade och allt var helt hemskt. Och absolut ingen kraft någonstans. Dom sa att jag var totalt vit i hela ansiktet. Allt blod hade åkt ner från huvudet. Jag hade otroligt lågt blodtryck, jag brukar ha väldigt lågt men inte så lågt. Men efter en timma ungefär var det bättre. Fast nu MÅSTE jag ta det lugnt, de tyckte inte om att jag gjorde balfrisyrer 6 timmar i lördags och tror att det var därför jag fick så ont.

Nu måste jag hela tiden ha någon med mig om jag ska gå någonstans utanför huset. Och jag viiiill vara med på studentutsläppet på torsdag! Men jag är orolig att jag inte klarar det..

Gah!


Jag känner mig inte omtyckt och saker är så jobbiga. Många saker! Give me some air!

Fint väder vare idag ialafall, Kram.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Du är visst omtyckt! Jätteomtyckt!

Tänk så kul vi hade i skuteviken igår... Jag tycker om att vara med dig.

2009-06-01 @ 23:46:02
Postat av: Emmy

Älskade Anna, så fånigt allt blir bara pga ett hjärta. Tur att DU är DU, som är så go och härlig, som kan bevisa motsatsen till att man blir deppig av sjukhusbesök! Inte du inte, inte när det finns pyssel och glada tanter! :D

2009-06-02 @ 14:01:34
URL: http://esterochjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Härliga goa anna. Jobbigt att det är så jobbigt. Men att svimma är ju egentligen inget farligt. Om man inte ramlar och slår sig. Det är dåligt. :(

Man svimmar oftast för att hjärnan får för lite syra, och då stänger den liksom av nästan. Och man "somnar" och lägger sig ner varken man vill eller inte. = svimmar. Men då när man ligger ner så får ju hjärnan syre igen. Det är ju lättare att pumpa blod med syre till hjärnan hos en som ligger ner än att pumpa blod i uppförsbacke. Ska läsa vidare. (Har mycket att komma ikapp.) Kram

2009-06-05 @ 11:43:04
URL: http://tankaromallting.blogspot.com
Postat av: Anders

För lite syre skulle det vara. Sen så insåg jag att jag kommenterat innan jag läst färdigt inlägget. Haha. Vad dumt. Du visste ju redan varför man svimmar. Det förklarade ju sköterskan, och du förklarade det för oss som läser också. Bra bra.



Förresten va det längesen du va här. Vi får ses och äta glass nån dag tycker jag.

2009-06-05 @ 11:45:32
URL: http://tankaromallting.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0