Glassvaktaren

Igår när jag satt och "jobbade" (dvs väntade på kunder) kom glassbilen med 26 lådor glass som kiosken hade beställt. Fint tänkte jag och började stoppa ner dem i frysboxen. Jag fick plats med cirka tre lådor, det var proppfullt! Så jag började stuva om litegrann och lägga lådorna tätare, då fick jag ner fem lådor. Yeah ;)

Glassen stod och smälte i regnet, frysen var proppfull och jag hade smått panik. Så jag ringde till min chef. Han kom ner till kiosken och började vräka ut alla glasslådorna för att atoppa dem så tätt som möjligt. Ni skulle ha sett honom, yrde runt som en GB-agent och rev sönder glasslådor, packade och grejade. Efter många misslyckade försök fick äntligen lådorna plats och den sista lades på plats.



Efter simskolan kom en liten kille som skulle ha en cornettostrut. Jag var helt säker på att vi hade fått den glassen, men kunde bara inte hitta den. Scenariot jag föreställde mig var att den låg på botten och jag var inte jättesugen på att packa upp allt för en liten cornettos skull. Men som tur var kom Simon precis tillbaka från sin rast och kunde hjälpa mig. Vi behövde bara lyfta på två lådor innan vi hittade den. Sen var det det att få upp den också, ett svårare kapitel eftersom lådorna var packade som sillar.

Men vi lyckades, höhö.

Idag fick vi bara en kund, så efter fem timmar stängde vi. Gosh vilket roligt och händelserikt jobb jag har! xD
 


Nä, ni måste faktiskt komma och pigga upp mig lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0