Åttlingar

Den 26 January i Bellflower, Californien födde Nadya Suleman åtta bebisar genom kejsarsnitt, nio veckor för tidigt. Ett team på fyrtiofem vårdpersonal var med och hjälpte till, och alla åttlingarna föddes friska. Två små tjejer och sex små pojkar.



Kvinnan som födde åttlingarna är en ensamstående mamma som redan hade sex barn innan dessa nya små liv. Sex barn, hon var redan innan tvungen att få hjälp av socialtjänsten för att få ekonomin att gå ihop!

Nadya (som kvinnan heter) gjorde provrörsbefruktning för att få åttlingarna, alltså visste hon redan innan att hon skulle få minst 5 bebisar om det blev lyckat. :O

Det här var andra gången som det föddes åttlingar i USA.


Den första kullen åttlingar i USA's historia föddes tre månader för tidigt år 1998(de är snart 11 år nu) men ändå överlevde nästan alla. Den minsta dog av hjärt-och lungkollaps en vecka efteråt. Föräldrarna säger att de överlevande sju är friska och aktiva.



Tänk hur det skulle vara att helt plötsligt få åtta små syskon...!




Nu har denna Nadya Suleman 15 barn, hoppas det går bra för henne.

Hur många barn skulle du vilja ha?

Kommentarer
Postat av: Anna

På inläggets sista fråga, svarar jag max 3, har två små knattar nu och är än så länge nöjd även om det skulle va roligt med en liten till längre fram, men det dröjer för mina barn är 2,5 och 4 månader nu så jag vill njuta av dem så länge jag kan...

2009-07-22 @ 13:40:41
URL: http://nazima.blogg.se/
Postat av: Emmy

Varför gjorde hon provrörsbefruktning om hon redan hade dålig ekonomi och dessutom visste att det lätt kunde bli femlingar?! Hoppas att hon är en lugn mamma med mycket tålamod, annars tycker jag synd om barnen.

2009-07-23 @ 09:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0