julerim

Jag var helt klart bäst på julrim. Så nu ska ni få ett smakprov på min fantasi.

Det första var till David och löd så här.

Du kan skratta, du kan le, diabolo kan du mé.
Men en sak du inte vet, är hur uppfinna ett klet.
Som man använder i den här, mycket kluriga makapär.



han fick en exepriment-grej


Den andra var till martin och löd så här.

Kom igen,
och testa en vän
den är snäll och fin
du kan prata mandarin
få en kick utan straff, på en knarkande giraff

View image detail
han fick ett lakan med giraffer på

Den tredje var till Kristina och löd så här.

Jag har ett litet tema på dessa gåvor som du får
och även om inte alla dessa gåvor mina munnen når
är temat faktiskt kroppen
att den ska få må bra
att vara varm på toppen
och ner till fötterna
skriva ner små tankar
och lägga i en burk
så du inte går och vankar
och tror jag är en skurk!

View image detail
hon fick massa grejer


Sen var det till mamma dårå.

Åh kära mamma, du är så skön
kolla upp på backens krön
finns där kanske solrosfrön?
skulle inte tro det, med din lön
har du både råd och rön
att skaffa dig en liten fön
om du till mig ber en bön
blir jag glad, och lite grön
för du behöver inte stå i kön
för att få utbringa en stön
men inte när jag är på stenungsön

det var en massagegrej

View image detail

Sen till pappa.

Pappa Ture, du har klass
även om du kan va vass
är det mjukt på en madrass
även varmt i solens gass
om du sitter på min terass
vill jag att du har på din stass
fast den inte är gjord av glass
då hade den vart ganska kass
vill du resa till Alsace
för att spela lite jazz
får du ta med ditt pass
även när du ska gå på dass
det kan va en konsert i strass
och så där, i flera lass
en trumpet och lite brass
tar du med din lilla tass
den här kan du behöva när det blir mörkt



View image detail

Han fick tändstickor

Sen till ingen.

jag har hört dom säger att julen är god
men det vet jag inte om jag riktigt förstod
för visst, man säger ju varsågod
och med klapparna måste man ha tålamod
men var det inte gud som hade sin glansperiod
när Jesus föddes i en episod
sedan gick det en tidsperiod
den till
bringade han i en snickarbod
mest, men sedan fick han mycket mod
och dog på ett kors med mycket blod
vilken tur då, att han återuppstod
så att jag får vara hans klenod
eftersom vi lever i en budgetperiod
och ganska nära till en syndaflod
så om någon mig missförstod
och slog mig så att jag fick näseblod
kan han göra människan till en saltstod
och trolla fram ett ekolod
fast det vill jag inte ha, så ajg avstod
nu står jag här, i min snickarbod
och bygger en julklapp av plywood
med all frid, inget vredesmod,
har vi det inte bra i vår friggebod?

View image detail



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0