Deppdikt

Känner mig deppig och trött, orkar inget göra.
Kom och krama mig hårt och viska fina saker i mitt  öra.
Ta mig långt bort härifrån,
Ta mig till sommar och kärlekens vrån.
Lär mig glömma,
Lär mig drömma igen.
Snälla, jag orkar inte själv mera,
känner mig snart som en kladdig lera.
Med alltför mycket tomhet i,
om man smakar på mig spottar man, tvi!
Nej ta mig till kärlek och omtänksamhet,
det gör mig inget alls om jag blir lite fet.




dikt av Anna Solflingan Trött. Kram, Anna Solflingan.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/721430/images/2008/img_1970_18146644.jpg

Please let me stay and rest in your holyness.

Kommentarer
Postat av: syrran

Den här har jag inte läst förut. Vad fin den är!

"det gör mig inget alls om jag blir lite fet" :)

I Like

2009-10-03 @ 18:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0