Rastblaho

Just nu sitter jag i källaren på Sinclair. Det är ganska mycket folk här så det blir en del oväsen, men det är inte så farligt. Man vänjer sig vid att folk lyssnar på musik, pratar högt, gör konstiga saker i korridoren(som tillexempel går lucia med en lampa på huvudet, jagar folk med gurkor eller klär ut sig till en elefant) eller jammar på ett instrument..

Men jag sitter faktiskt vid ett bord och skriver på en inlämningsuppgift till spanskan. Det är inte så lätt som det ser ut och inte så svårt som det verkar. Vi har fått i uppgift att skriva om den underbaraste dagen i vårt liv eller den värsta. Jag valde den underbaraste. Det kändes lättast. Jag tror inte att jag kan så många "jobbiga" ord på spanska, alltså såna som man använder när man beskriver något jobbigt eller hemskt.

Det bästa med denna uppgift är att man får fantisera hur mycket man vill. Jag tar såklart till vara på det eftersom jag känner att jag behöver få lite utlopp för min fantasi. Jag skulle faktiskt kunna berätta vad jag skrivit hittils. Men eftersom det är på spanska tror jag att de flesta av er inte skulle förstå ett jota. Så jag kan berätta på svenska.

Den bästa dagen i mitt liv(El día más maravilloso de mi vida)
En natt sov jag mycket djupt och gott. Jag hade en fantastisk dröm som handlade om ett sockerfritt russin. När jag sedan vaknade tyckte ajg att jag förtjänade några russin. Så jag åt många russin och efter det åt jag frukost medan jag läste en tidning. Min mamma kom in och sa: Hej lilla Anna, vilken vacker dag det är idag! Ska vi gå till stranden? Jag sa: Nej, jag vill inte gå till stranden. Jag vill åka i en lufhtballong från vår balkong till Spanien! Min mamma blev lycklig av det svaret och vi åkte iväg med en ballong över havet. Vi stannade många gånger och åkte ner på marken för att köpa glass och andra saker. Jag köpte en trisslott och vann mycket pengar på den. Jag blev jätteglad, så  jag köpte en giraff som jag kallade Linda för den var söt(Linda/-o på spanska betyder söt). Jag hoppade upp på giraffen, och den började springa. Den sprang mycket och jättesnabbt så jag började skratta. Då slängde den mig i havet så jag blev genomblöt, men efter 17,5 sekunder tog den upp mig igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0