Tappa inte lusten.

Ibland tappar jag lusten när jag ser andra som flätar. Även fast jag kanske vet att jag kan fläta bättre, blir det ändå så, att jag inte känner mig så unik. Jag vet inte varför det är så. Det är dumt.

Egentligen borde man ju få inspiration istället. Det får jag ibland. Men det är inte alls lika kul att göra något som någon annan har gjort som att göra något alldeles eget. Men, som det gamla ordspråket säger; Inget är nytt under solen. Det finns säkert någon nu eller förr, någonstans i vår runda jord som har testat den flätan som jag kämpar med nu. Flätor har funnits i evinnerlig tid.

Som jag sa, det är dumt att jämföra sig med andra. Ofta jämför jag mig med proffisionella frisörer. Det är ännu dummare. Jag har ju inte gått någon utbildning alls. Förutom "grundkursen" för åtta år sen, när min syster lärde mig att göra en inbakad fläta. Sedan har jag ju testat mig fram. Men jag har inte gått någon riktig kurs.

Nej, jag tänker fortsätta göra det jag är bra på! Jag får sluta att ta åt mig av vad andra säger, och jämföra mig med andra! Den enda jag kan jämföra mig med är ju mig själv!

Som en gammal låttext säger:"No one can be better, cause no one else is doing your thing!" 

Ta åt dig av texten! Ingen, eller inget kan säga att det du gör inte är bra, om du gör det som du är född att göra, om du gör det DU tror är bäst!

Tappa inte lusten, Du är värdefull precis som du är.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Det är rätta takter Anna!!!

Go for it!!

2009-02-08 @ 20:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0