Symaskinernas parningsljud

Symaskinernas parningsljud lade jag märke till idag på kostymgruppen.

Mycket
avancerat, det är inte många som kan tolka eller höra det, men jag är en av de få som är lyckligt lottade. Jag satt och sydde utsvängning på ett par korta jeans då jag plötsligt hörde min symaskin flörta med Elsas Husqvarna (Julia) lite längre bort. Jag märkte det inte först, utan trodde bara att han(Romeo) brummade på i sin vanliga takt. Men jag hade fel! Bara några sekunder efter att jag hört min symaskin (Romeo) surra kom det ett svar från Elsas symaskin(Julia)! Våra symaskiner hade suttit och konverserat hela tiden utan att vi märkt det!

Romeo brummade upphetsat och försökte styla för Julia genom att sy extra snabbt. Eftersom det inte lyckades(Romeo är inte trimmad) försökte han sig på en klassisk raggningsreplik; "Fållar du här ofta?"

Julia rodnade och sa: "Eh.. ja. Jag är faktiskt här varje dag, men jag vågar inte sy så ofta eftersom mina gånggärn gnisslar. Men jag har däremot lagt märke till att dina sömmar blir gudomliga." Hon rodnade igen.
 "Äsch, så gudomliga vet jag inte.."  mumlade Romeo och klippte av en tråd. "Men du, tänk inte på sånt, jag tycker det är charmigt att du gnisslar! En ny modell som jag låter ju knappt något alls. Opersonligt."
"Å tycker du"  fnittrade Julia.
Javisst! Det är inte många som har en sådan personlig touch! kurrade Romeo och visslade sedan glatt.
"Tror du att vi skulle kunna.." Julia avbröts av en annan symaskin som pratade i mun på henne. Hon blev sårad, och tystnade.


Tyvärr blev det en rätt kortvarad konversation för deras del, för efter ett tag lade sig allt fler symaskiner i samtalet och störde. Att en symaskinsflicka och en symaskinspojke aldrig kan få vara ifred är nästan skandal! Om ni inte visste det, så är många symaskiner väldigt respektlösa nu för tiden.



Men när människorna gått, alla ljus släckts och de andra symaskinerna somnat, blinkade Romeo och viskade något i Julias öra. Julia log brett, lade sitt huvud tillrätta mot Romeos axel och började drömma om framtiden.




To be continued next time. If next time comes.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Åh, Anna! Den här skulle du kunna publicera :) Helt underbar:*

2009-02-13 @ 22:09:33
Postat av: Anna

Oj, tycker du? :O haha :)

Hur skulle det gå till om jag får fråga? :P

2009-02-14 @ 08:34:06
URL: http://solflingan.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jättebra story jue :D

du är skillad ;)

2009-02-14 @ 16:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0