Spacklade kärring

Klockan är 07:20 och jag sitter på bussen. Alla tjejer jag ser är jättesminkade. Det är inte bara lite mascara, det är helspacklat med foundation och till den grad så man knappt känner igen dem. De ser lite ut som dockor. Ganska konstiga dockor. VARENDA EN. De har även hunnit platta håret. Jag hänger inte med. Jag går upp klockan sex och hinner knappt äta frukost. Jag hinner precis borsta tänderna, men sminka och fixa sig tar ju miljoner år, det kan man inte göra på MORGONEN!?

 

Här sitter jag som i en sovande murgröna.

 

Nån mer som känner sig som en lämmel på morgonkvisten?


 

 

(förlåt om ni anser detta stötande, men jag är nyvaken och arg och har inget till övers för snygga tjejer)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Amen! Nej det är väldigt störande med alla fixade människor. Jag brukar iofs hinna smeta på lite mascara, det får räcka.

2009-12-08 @ 12:18:40
Postat av: Anna

Naturlighet e bäst, så det så, det undrar jag med huren del orkar att fixa till sig så på mornarna och ännu mindre undrar jag det nu när jag har två småbarn, då hinner man på sin höjd dra borsten genom kalufsen och lite mascara på fransarna.....

2009-12-08 @ 12:47:04
URL: http://anna-nazima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0