Hulligani den 23 december

Taco-luktande matos når mina näsborrar. Kristina gör vegetaorustmat till sig själv medan vi väntar på att den andra maten ska bli klar. Donkey Kong-musik är på högt i köket, så högt att det överröstar både fläkten och dammsugaren. Märk väl att dammsugaren har gjort sitt för länge sen, men ifall den hade varit på, hade ljudet från cd-spelaren överröstat även den. För några timmar sedan skottades det snö på balkongen och altanen. Det var ett himla jobb med att få upp skyffeln. David stod på altanen och försåkte få upp den till Kristina som stod på balkongen. Ett jobb som kan anses lätt men när det kommer i bruk blir det ganska svårt.

David den stackarn kämpade men Syrran var inte tillräckligt flink i fingrarna för att ta emot den. Det slutade med att lillebror fick snö nedfarandes på både sig och altanen som redan var skottad. Inte så mycket förstås men det räckte för att han skulle ge upp och gå in för att sura vid datorn med ett snes-spel.

Kristina blev fly förbannad och slängde hysteriskt ur sig allt möjligt i ordväg. Då kom superpappan till undsättning och hivade smidigt upp skyffeln till systern som blev jätteglad och började skyffla och sopa medan hon låtsades att hon var med i en musikal. Armar och ben dansade smidigt i takt till musiken som kom från hennes hals. (Jag var inte där men antar att det gick till så)

Jag springer runt i alla rum, vandrar och strör tankar omkring mig. Nackdelen med det är: Ifall man tappar en tanke måste man komma på vart någonstans man tänkte den för att kunna gå dit igen och fånga den och lägga tillbaka tanken där den skulle ligga. Det kan vara bra att hitta den också. Innan man fångar den.

Korven ligger i ugnen och jag blev så sugen när mamma skar upp den i små bitar. "mm vad gott det luktar" sa jag och plötsligt hade jag en korvbit i munnen. Jag har nog aldrig fått äta tinad korv med så stor entusiasm från de omkring mig förut. Jag brukar ju göra det i smyg! Det är så bra att vara smal. Eller Inte. Potatismos har vi också fixat men jag rymde när det skulle skalas potatis. Jag blev faktiskt riktigt förvånad över mig själv för jag var så hulliganiskt okvinnlig och Icke-Annig att jag klippte mina gigantiskt långa naglar hux flux UTAN att ens ta kort på dem eller ens ha samvetskval för det. Det är sant! Jag VET. Tror det knappt själv..!

Huset är inte sig likt och mamma hävdar gång på gång att "så här mycket har vi inte ändrat i detta huset sen vi flyttade hit!" Och det är med största sannorlikhet sant. Jag tillägga att vi inte har flyttat mycket alls i vårt hus.

Min läkare ringde mitt i maten. Det är inte alla som har en läkare som ringer och bryr sig om hur man mår mitt i maten dagen före julafton! HA!


Jag kom på att jag inte kan lägga upp fler bilder i det här inlägget för då kommer det bli alldeles fullt. Så bilderna tar vi sen. (Jag ser verkligen ut som ett monster)

Kommentarer
Postat av: Linda

haha ett helt underbart inlägg :) En riktigt god jul önskar jag dig och hela din familj! Kram på er :)

2009-12-23 @ 17:26:45
URL: http://zapho.blogg.se/
Postat av: Maggan

Härligt - jag SER alla era ansträngningar och julförberedelser framför mig. Jag HÖR er ochså ( jag vet ju faktiskt hur ni kan låta).Även här har vi stökat och ägnat timmar åt att reda ut julgransljusen,som trasslat sig. Vad fick doktorn för svar?? Må så gott det nu går - vi hoppas på snar bättring och EN RIKTIGT GOD JUL !! ( det står en påse här och väntar på er... ) / mormor

2009-12-23 @ 17:49:15
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0