uppfriskande(?) hemmadag

Idag har jag varit hemma hela dagen eftersom jag i morse hade ont i huvudet och knappt kunde gå rakt för jag var så snurrig och yr. Det har blivit bättre nu men är fortfarande jobbigt. Jag hoppas verkligen att jag kan gå imorgon eftersom det då är kick-off för musikalen vi ska jobba med.

Men idag fick jag då inte gå till skolan för mamma för hon vågade inte släppa iväg mig i trafiken(eller hur det nu var) och hon tyckte inte att man ska gå till skolan när man inte mår bra. Jag förstår henne, men samtidigt inte eftersom jag hade både spanska- och matteförhör och en gitarrläxa. Gitarrlektionen är faktiskt DYRBAR för mig eftersom jag bara har den en gång i veckan i 20 minuter.

Lite surt. Så idag har jag försökt plugga så mycket jag orkat och övat gitarr tills jag blivit ännu mer snurrig. Nu håller jag på och ska skriva om tre projektarbeten som vi har i uppgift till Eos. Det ska lämnas senast imorgon i lärarfacket och eftersom vi har komp-ledigt på fredag måste jag se till att gå imorgon. Annars får jag väl fråga ifall jag kan maila in den, det gör jag ju med typ alla andra skolarbeten. Igår förhörde pappa mig på spanskaglosor och jag kunde dem förvånansvärt bra, men uttal och allt, tyckte han. Det läskiga var att jag inte hade pluggat på dem något särskilt.

Men idag fick jag ju då lite mer tid på mig för att plugga spanska så jag skrev upp de resterande glosorna och gjorde lite uppgifter. Spanska känns inte så jobbigt idag som det har börjat vara. Fast det kan ju iofs vara för att jag gjorde de lätta grejerna. Vi är nu i kapitlet vivir como en un hotel, om vi inte har börjat på ett nytt vill säga. Förmodligen har vi inte det, eftersom dettta kapitlet är ca 10 sidor långt och vi började på det i måndags.



Det tar på krafterna att skriva fem sidor glosor.

Jag läste en rolig sak i boken;
Me gusta Madrid,
Me interesa a Madrid,
Voy a regalar un paseo de Madrid!(fast det där sista kom jag på själv)

En till rolig sak i boken:



Nämen, så busig jag är. Nu känner jag att det kanske börjar spåra ur lite så jag tänkte sätta tåget på rälsen igen. Dagen har varit helt okej, och vid lunchtid kom min pappa hem och förvånade mig. Han skulle leta efter något bild på datorn som hade tappats bort. Jag hjälpte honom att hitta den, så han blev glad och lade in den på ett usb-minne. Sedan var han borta med vinden. Fast innan han försvann åt han såklart några mackor och berättade för mig att jag kunde äta soppa till lunch. trevligt.

Jag har tappat bort mitt busskort, årskortet, OH NOOO!! Så igår gick jag och pappa till borgströms hus för att spärra kortet och beställa ett nytt. Lite tråkigt för det kostar 65 kronor men man får vara glad attt man inte bor i någon annan kommun för då kunde man ju fått betala hela själv! Och det kostar cirka 2 000.. Så jag får nu alltså ett nytt inom en vecka och det kommer ju väl till pass så att säga.

Åh, min mattelärare är bara så söt! Jag skickade ett mail till honom idag och berättade att jag var sjuk och så och inte kunde göra provet idag. Så här stod det i mailet jag fick tillbaka:


Hej Anna!

Ja, det hade varit roligt med ett förhör idag men å andra sidan har du ju det roliga kvar!
Krya på dig önskar

Per

 


Blir man inte så glad att det vara värmer i hjärtat? hoho :)

jag skickade tillbaka ett ja, när jag tänker på det blir jag nästan frisk direkt.. men det var väl kanske lite att överdriva!

 

Min lillebror håller på att kolla på diabolo-dvdn som kom igår på posten. Han har länge velat beställa den och nu hade han pengar. Han köpte även en diabolorulle med massa lina på(den är grön, jag är glad!). Just nu håller han på med något svårt tricks tror jag, för han tappar diablon hela tiden... Musiken i dvdn är ganska störande, det är typ nån indisk musik av något slag, och eftersom jag sitter i pianorummet blir jag "tvungen" att lyssna. *Orkar inte hämta öronproppar*. Ser man på, nu tystnade den.

 

Åh jag har gjort någon jobbig sak som gör att texten blir alldeles föminskad här på bloggen när jag skriver. Jag tryckte på ctrl+- Sedan testade jag att trycka på den igen men då blev texten bara ännu mindre. Så nu vågar jag inte göra något.

 

Så här såg jag ut i morse, efter att jag sovit av mig den värsta yrseln.

Lite shleten, jag vet, men är det inte så det ska va när man är hemma?

 

Nu kom jag på en sak. Jag har massor bilder jag vill lägga upp, varför har jag inte gjort det idag?

Nu känner jag att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men snart kommer mina pärents hem och då är det ju bäst att vara klar med läxorna..

 

Oj nu kom dom visst, jag får nog avsluta. 

 

 

Kram,

Solflingan


Kommentarer
Postat av: Martur

Vad skall ni göra för musikal?

2008-11-06 @ 16:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0