Återträffen 31/9-2/10 (bara fredagen)

Nu äntligen tänkte jag skriva lite om återträffen jag var på förra helgen! Har precis laddat över rullen med bilder så nu kände jag att det var dags. Tyvärr har jag inte lyckats ladda upp filmerna på youtube men ni får nöja er med bilderna.
I somras var jag, som ni flesta vet, på kristendomsskolan på stenugsögården utanför stenugsund. En liten mysig lägergård med god mat och härlig gemenskap. Nu var det då återträff för kristendomsskolan och jag var såklart med. Det var roligt och skönt att få träffa alla igen!

Fast innan jag åkte gick vår lampa i köket sönder. Pappa råkade vifta lite för häftigt med en bok så att en del gick i kras. Det lyckte jag var bra eftersom den var så ful! så nu har vi köpt en ny.
Så såg det ut i köket innan jag åkte.

Så åkte jag iväg, förväntansfull inför lägret och med kolaremmar i min väska(man var väl förberedd på revanch med Louise!) Först åkte vi och lämnade min lillebror på Gf Atletica men sedan var vi äntligen på väg!
me in the car :)

När jag kom dit hade många kommit fastän klockan bara var 18.30. Jag checkade in och paxade snabbt tvåbäddsrummet på övervåningen av ungdomsgården med förhoppningen att Jollan skulle vilja sova där med mig!

Sen gick man runt och minglade och kramade alla och till slut kom Josefin. Och hon ville gärna bo med mig! :D Så vi bäddade och lite så(eller bara hon), och sedan gick vi och åt. Efter maten var det lekar i kurssalen!

         
Incheckning pågår :)

Efter en stund i vimlet fick vi komma in.


Rebecca satte sig på en något trasig stol och blev lite överraskad :P



Då kom Adam, solstrålen, och vi blev glada. Iaf jag :)
      
Alleftersom folk kom undrade vi vad det skulle bli för lekar. Det visade sig att vi blev uppdelade i lag, och skulle köra bibel-fjuttning. Haha, roligt namn. Fyra ledare satt vid ett bord och utgjorde apberget. Dem skulle man fjäska in sig hos om man ville ha exrtapoäng. Fint fjäsk, så att säga.

Tove var lekledare och på plats med sin laserblick.
     

Snart började den första leken och jag var frivillig från vårt lag, 4. Det visade sig att man skulle behöva äta gelehallon :S Och inte på vilket sätt som helst heller.. Utan matas  med sugrör!

Jag fick vara försökskanin, det var läskigt men lite kul. Man skulle svälja snabbast också, jag fick kväljningar kan jag säga. Men vi kom tvåa.
   
Det var massa roliga lekar, på denna ställde Bella upp. Skjuta tops med sugrör. Svårt, särskilt för benjamin ;)
     
alla är förvånade över att Benjamin inte fixar det :P men till slut gick det.


Karin :)<3


Robin, som kunde rapa hela alfabetet :P och de som skulle tävla i rap-tävlingen. Bara en lyckades. Sebbe!

           
De som skulle räcka upp handen efter en minut. Och de som skulle ta tiden. Apberget. Detta med tekniken var lite svårt för dem, särskilt för Sara. Vi fick börja om hela tiden för att hon inte hittade startknappen. :)

        
Nästa lek var funny bunny även kallad mashmallowleken! Här ser vi ett mycket koncentrerat apberg. Och Johan som åkte ut först. Jill tittade avundsjukt på och sa "Det där skulle jag också kunna göra!" David hade störst mun och vann.

Det blev lite smått äckligt i slutet. :P Men Gustav från vårt lag kämpade på bra!



apberget fick de resterande godisarna.

Och jag har en ganska rolig film på Jill!

(Ni måste komma hem till mig och se den eller något! Det är jobbigt att jag inte kan ladda upp filmer på youtube. Det FUNKAR ju inte. Jaja :)

I alla fall så är filmen på när Jill gör "funny bunny" efteråt. Martina hjälpte glatt till. xD


Hon fick in tio, jag vet inte hur många David fick in men det var väl åtta eller något. Kladdigt och mysigt efteråt :D. Den sista grenen var att man skulle komma på en bra förklaring på vad en grej var. Jollan gjorde det bäst och vann.

Det var bara jag i mitt lag som ville fjäska för apberget. Det var lite jobbigt men värt det! Detta var allt jag gjorde:
Ett armband till Jill av kolasnören, en fläta på Sara, gav dem skålen som jag hade haft gelehallon i och sa att det var himmelsk konfekt med kött-arom(Jill gillar kött). Gav dem mer kolaremmar så de kunde leka Lady och lufsen. Gav dem massage, erbjöd mig att hålla sara i handen när det blev lite läskigt, berättade hur mycket vi tyckte om dem.

       

Sen var det mysig andakt och efter det kvällsmacka. Jag gjorde ett macktorn!

     
Sötfröna Sara och Anna! :)<3

Sedan var klockan mycket, redan tolv! Så jag och Jossie gick och lade oss. Det var VÄRLDIGT varmt när vi kom upp för vi trodde inte att vårt element funkade så vi hade frågat Thomas om han kunde sätta in ett flyttbart.

Sen kom han ner och sa "Du Anna, jag testade att göra en häftig sak. Att sätta på ert element! Så nu har ni två." Så när vi kom upp var det en bastu :P. Vi stängde då av det ena. Sedan var det mysigt att krypa i sovsäcken så ni anar inte :). Hon lånade min mp4 och lyssnade på skön avslappningsmusik, jag tog i mina öronproppar och väntade på John Blund. Båda sov väldigt gott den natten, och vad som hände nästa morgon tar jag i ett annat blogginlägg :)

Hihi

Kommentarer
Postat av: Martur

Ah, en ny kökslampa. Det var på tiden.

2008-11-08 @ 23:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0