Återträffen 31/9-2/10 (bara lördagen)

På morgonen när jag vaknade var klockan halv 8 och jag var på bushumör. Så jag väckte Josefin efter en stund och sa något i stil med
”Josefin! Kan vi inte göra en kupp?!”
”Eh jo.. visst det kan vi väl göra, hih, men vad då för någon kupp?”
”Hm.. jag vet inte.. men något kul! *helt bekymrad*”
”Ja jag vet inte riktigt vad man kan göra som är kul. Hm..”
”Nu vet jag! VI GÖMMER OSS I GARDEROBEN :D”
”Hahahahaha! *viker sig av skratt* Ja det måste vi göra”
”och så bäddar vi upp så att det ser ut som att vi ligger där! Hoppas att det är Tove som väcker oss!”
”ja.. för typ Jonas eller någon skulle inte uppskatta det lika mycket.”

Så vi började att förbereda oss, puffa upp täcken, stoppa upp strumpor och greja och jag kom på att vi skulle sätta på musik när vi stod i garderoben. Så jag valde den passande låten ”Rise up and praise” och åh jaja vad vi var exatiska. Ni skulle vart där alltså. xD Vi stoppade i alla möjliga grejer i hennes strumpor; hennes kamera, bomullspads osv.. Det roliga var att hon hade glömt att hon stoppade i sin kamera i strumorna så hon letade efter dom jättemycket. Jag hade ju också glömt det. xD

                

     

Sedan tänkte jag att vi skulle låsa dörren eftersom ledarna har nycklar och man brukar ha låst när man sover. Så jag låste dörren. Plötsligt hörde vi att Tove kom! Snabbt in i garderoben och försöka att inte vara rolig så att Josefin kunde behärska sitt skrattanfall. Kom då nån gång! Tänkte vi. Och så kom hon! Man hörde hur hon kände på dörren och.. NEJ! Hon hade ingen nyckel! Hon knackade på och vad kunde vi göra?!

Jag viskade "Snälla Tove kom tillbaka!" men hon hörde det inte. Vi fick helt enkelt vänta tills hon hade gått. Mycket besvikna gick vi ut ur garderoben och började klä på oss och borsta tänderna.

           

Jag älskar den tredje bilden från vänster xD.
Jollan: "Usch vilken hemsk bild! det ser ju tillochmed ut som jag har näsblod eller något!"

Sedan när vi stod och sminkade oss kom Tove igen! Då hade jag låst upp. :P Men vi var tyvärr tvugna att ljuga lite och säga att vi vart på en promenad. Josefin var otroligt bra på att ljuga! Jag trodde nästan på det själv! Men vi bestämde oss för att göra samma sak nästa morgon, till skillnad från att vi inte skulle låsa dörren!


     
Sedan övade vi oss på att inte falla ut genom fönstret.


Bibelstudium om bland annat Paulus.

     


Maria kom :)

          
Kiosken var öppen med halva priset på glass. Jill, Monika och Rebecca var några i mängden som skulle handla något. Jag och några polare gick på prommis till jungfruviken.

     Karin var glad och åt bilar.

   

     

     

 

   
   

    

   



   

   

 







Matida hade lärt sig säga "jag har inget kontantkort" på kinesiska av Frida :P Sen gick vi och åt. 
    Hahah!


Jag bara undrar, finns det något vackrare? Solskens-Adam!

maaat!söta knattar vid bordet mittemot
Flädersaften- som vi längtat!



Efter maten kände jag mig lite ensam när josefin försvann så jag gick upp och la mig i min sovsäck och lyssnade på musik. Sen kom hon och väckte mig och det var hemskt varmt. Men skönt. :)

Så här konstig ser jag tydligen ut när jag sover.
Så här söt ser Jollan ut när hon diggar till musik.
Jag ville ha lite ordning på mitt hår så jag gjorde en snabb fläta innan vi gick till aktivitet i kursgården.

väl där hamnade jag i Adams knä på något vänster, eller höger. Vi lekte katten och pinglan, och den leken brukar inte vara farlig, men nu var den det. Stackars Benjamin.
efter det, kortleken.











Jag fick så ont överallt och blev stel efter död ko så jag gick och la mig och läste lite bibeln. Men jag kände inte att det gav mig något och det gjorde verkligen jätteont och jag kunde knappt röra mig för jag hade sträckt mig i nacken och så. Det gjorde så ont att jag tillochmed fällde några tårar faktiskt. Men så kände jag att jag behövde gå ner och så bad jag Gud att någon skulle ta hand om mig. Typ ge mig massage eller något. Typ någon ledare. Typ Jill.

Men jag gick då ner. Och när jag var på väg ut såg jag att Adam och Jill satt i soffan så jag började prata lite med dom. Sa att jag hade ont i nacken och guess what?

Då frågade Jill om jag ville ha massage! Små bönesvar är nästan de bästa. Hon är så sjukt bra på att massera också. Sen masserade jag henne, och några till sen.

Fast träningsvärken gick tyvärr inte över..



Sara till Jonas: "nu får du iallafall dagens dos C-vitamin!"


Sen var klockan halv tio och vi gick och la oss.

Kommentarer
Postat av: Jollan

Mycket fina bilder! Så kul att du la upp så många:) Men Anna.. Vad har jag sagt om den där "tandborst-bilden" och "morgon-bilden"!!! Hahaha. Okej då, jag bjuder på den;)



Kram kram kram.

2008-11-09 @ 17:32:33
URL: http://josefinsymaskin.blogg.se/
Postat av: Martur

Du har en bra kamera. Många fina bilder!



Jag har inget kontantkort, på kinesiska:

Wo mei you xin yong ka!

2008-11-09 @ 21:57:25
Postat av: Martur

Bra kamera verkar det. Många fina bilder!



Jag har inget kontantkort, på mandarin:

Wo mei you xin yong ka!

2008-11-09 @ 21:59:29
Postat av: Martur

Oops, dubbelkommentar. Klantigt.



Förresten! Kortare blogginlägg efterlyses! ;)

2008-11-09 @ 22:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0